این راه حل می تواند محل کار شمارا جذاب و خلاق کند ؟!

همه ما محیط های کسالت آور را تجربه کرده ایم. در این محیط ها به ما چه می گذرد؟ از زمان قدیم مدارس ما جای دلنشینی برای کودکان نبودند بعد سربازی و در انتها، محیط های کاری کسالت آور، در تمام این اماکن اکثر ما به یک چیز فکر کرده ایم رفع تکلیف وبعد فرار . در روانشناسی خوشبختی را چنین تعریف می کنند. کیفیتی از ذهن که ذهن از زمان لذت می برد. ما انسانها عادت داریم که از جایی که در آن خوشبخت نیستم فرار کنیم.  خواه این محل مدرسه، خانه ، محل کار و…باشد.

اصولا انسان های باهوش بالا، در محل های کسل کننده کم طاقت و کم بازده می شوند. چه استعدادهای بسیاری که بواسطه نبود علاقه و همت بلند از درست رفته اند.  راندمان های کاری پایین ، نزاع و اختلاف بین کارمندان و حتی بین کارمند و خانواده های آنهاهمگی می توانند نشات گرفته از یک محیط کاری نا امن و کسل کننده باشد. تجربه نشان می دهد در محیط های کاری شاد و امن کارمندان توقع کمتری از لحاظ حقوق و شرایط کاری از کارفرمای خود دارند. متاسفانه حال روز محیط های کاری امروز ما همان حال و هوای مدارس دیروز است. اگر هنوز دلیل کافی برای بهبود بهداشت محیط کاری خود ندارید کمی در مورد محیط کاری شرکت گوگل مطالعه کنید. قطعا همه شرکت ها توانایی های شرکت هایی همانند گوگل را ندارند تا همه نوع امکانات برای پرسنل خود محیا کنند. اما همواره در صورت وجود عظم و اراده راه حل های ساده و کاربردی وجود دارند که شما می توانید به عنوان یک مدیر از آنها برای بهبود محیط کاری استفاده کنید.

پیشنهاد ی برای ایجاد جذابیت بیشتر در محیط کار: ما راهی را پیشنهاد می کنیم که با تخصص ما در ارتباط است و آن استفاده از بازی های سازمانی است.

 

بازی های سازمانی کمک می کنند تا افراد زمانی را فارغ از درگیری های کاری به تفریحی جذاب بپردازند و از این طریق به نتایج زیر دستیابند :

  1. پرورش روحیه همکاری
  2. بهبود ارتباطات درون سازمانی
  3. افزایش خلاقیت
  4. کاهش استرس های محیط کاری
  5. افزایش انگیزه
  6. احساس لذت در محیط کاری

اینها برخی از مزایای برگزاری بازی های سازمانی می باشند. در این قسمت برای اینکه از مباحث تئوری خارج شویم ، روش انجام یکی از این بازی ها به نام تبادل هدیه ( Gift Exchange ) را برای شما توضیح و  این بازی را بطور عملی اجرا خواهیم کرد.


 
 

بازی تبادل هدیه :

بازی تبادل هدیه به روش ها و عنواین  مختلفی شناخته می شود بطور مثال White Elephant Gift Exchange، Yankee Swap و Dirty Sanataاز همین دست بازی ها می باشند.بطور سازمانی معمولا در ایام تعطیلات پایان سال وکریسمس انجام می شود.

روش انجام:

ابتدا به هرنفر یک یا دو هدیه داده می شود. سپس یک تاس به نفر اول داده شده و تاس ریخته شده و به ترتیب بین بازیکنان تاس دست به دست می شود. هریک از اعداد تاس یک معنی دارد مثلا عدد 1 یعنی هدیه را به نفر سمت راست بدهید عدد 2 یعنی هدیه رابه نفر سمت چپ بدهید اگر اعداد 3یا 4 دیده شود یعنی هر هدیه که دست فرد دیگری است را می توانید بطور موقت در اختیار داشته باشید و اگر اعداد 5 و 6 مشاهده شد هدیه متعلق به شما می شود  و باید هدیه خود را باز کنید.

در پایان ، اگر برای انجام این بازی یا درخصوص هدایای تبلیغاتی و روش های استفاده بهینه و خرید اقلام تبلیغاتی نیازمند به مشاوره های تخصصی بودید لطفا با ما تماس بگیرید.

 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Knowledge