چگونه به وسیله هدایای تبلیغاتی محصول بیشتری بفروشیم و میزان شناخت از برند را تقویت کنیم؟

در کشور ما وقتی صحبت از هدایای تبلیغاتی می شود معمولا ما به یاد هدایای نوروزی ، نمایشگاه ها و رویداده های تجاری می افتیم، اما واقعا این همه ی توان هدایای تبلیغاتی نیست. به عنوان مثال از هدایای تبلیغاتی می توان به منظور کمپین های افزایش آگاهی از برند، فروش کالا، معرفی محصول جدید ، در روابط عمومی ها ، برنامه های عام المنفعه ، برنامه های افزایش انگیزه پرسنل و… استفاده نمود در مطلب حاضر به دو روش کاربردی موثر و آسانبرای افزایش فروش و همچنین افزایش شناخت از برند می پردازیم.

۱ – نامه های متوالیSequential Mailings :فرض کنید همین فردا برای یکی از مشتریان بالقوه خود نامه ای حاوی کاتالوگ محصولات جذاب و همچنین یک خودکار تبلیغاتی زیبا بفرستید. بطور اتفاقی نامه وقتی به مشتری شما می رسد که او چند دقیقه تایک قرار مهم زمان دارد. او نگاهی به اطلاعات داخل نامه می اندازد و می گوید ” خوب ، به نظر محصول فوق العاده ای می رسد” اما عجله دارد و زمانی برای خرید  از رو هوس ( خرید هیجانی ) ندارد. احتمالا برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد میز، نامه را به سطل آشغال انداخته و خودکار را همراه خود به جلسه می برد. در دستش خودکاری وجود دارد که اطلاعات تماس شما را دارد. بعدا ، اگر او محصول شما را بیاد بیاورد احتمالا با شما تماس می گیرد.  با وجود این ، امکان دارد این مشتری بالقوه دیگر به این نامه و شرکت شما فکر نکند.  اصلا ممکن است از همان اول به کاتالوگ شما نگاه نکند و اینجاست که اهمیت نامه های متوالی به همراه هدایای تبلیغاتی مشخص می شود.

نامه های متوالی پیام “مرا به خاطر بیاور” با خود حمل می کنند. اولین نامه، حامل نام شما به شکل هدایای تبلیغاتی در دستان مشتری بالقوه است. نامه های بعدی پیام شما را تقویت خواهد کرد. وقتی نامه دوم به دست مشتری بالقوه می رسد حسی از شناخت از برند شما را درخود دارد ولذا به احتمال بسیار قوی نوشته تبلیغاتی همراه هدیه شما را می خواند. شاید نامه دوم حاوی یک طناب ورزشیبا لوگو و نام شما باشد. این آیتم تبلیغاتی جدید می تواند در زمان های پرانرژی و ورزش  کنار مشتری بلقوه شما باشد. دوباره با نام و برند شما به دفعات مواجه می شود. با نامه های متوالی و هدفمند شما می توانید مشتری بالقوه را با نام ، لوگو ،شعار تبلیغاتی  واطلاعات تماس خود محاصره کنید. تمامی اینها کلید افزایش شناخت از برند و نام است.

 

مشتری بالقوه خود را با هدایای تبلیغاتی از طریق نامه های متوالی محاصره کنید تا میزان شناخت از برند شما به نحو چشمگیری افزایش یابد.

 

 

۲ – تقویت شناخت از برند بوسیله هدایای تبلیغاتی: اگر وارد سوپر مارکت شوید آیا پاستیل مارک هاریبو را خریداری می کنید یا شیبابا ؟ با وجود اینکه شیبابا خیلی ارزانتر از هاریبو می باشد وشما انسان مقتصدی در خرید هستید باز هم پاستیل هاریبو را خرید می کنید. این به دلیل شناخت از نام و برند می باشد.

  1. برای سالیان زیادی هاریبو به شما گفته است بهترین است و اگر شما تا به حال از آن استفاده کرده باشید این حرف را باور می کنید. اما اگر شیابابا بطور متداوم برای شما هدیه تبلیغاتی به همراه نامه بفرستد یا از فلایر به همراه هدیه تبلیغاتی استفاده کند. شما اقلامی با نام ، لوگو یا شعار این شرکت را در خانه یا دفتر خود خواهید داشت. به دلیل اینکه میزان شناخت شما از این برند رفته رفته بوسیله هدایای تبلیغاتی متنوع تقویت می شود وبا وجود اینکه شما عاشق برند هاریبوهستید، احتمالایک شانس به شیبابا خواهید داد و آن را حداقل برای یکبار امتحان خواهید کرد. از اینجا به بعد کیفیت و ارزش محصول اهمیت می یابد. یک ایده عالی دیگر برای هدیه تبلیغاتی اینست که پاستیل های شیبابا درداخل یک ظرف زیبا با برند شیبابا ریخته شوند. به محض اینک پاستیل ها تمام شوند مصرف کننده بلقوه شما به احتمال بسیار زیاد از ظرف آن برای دفعات بعدی استفاده خواهد کرد.

 برای معرفی محصولات خود از یک هدیه تبلیغاتی که بعد از مصرف نگهداری می شود (Keepsake Sample) استفاده کنید.

 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Knowledge

یک دیدگاه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.