نکاتی پیرامون هدایای تبلیغاتی ازدواج سلطنتی موناکو

اتفاقات شخصی زندگی افراد خاص جامعه یک رویداد خصوصی محسوب نمی شود. از مسافرت گرفته تا تولد یک فرزند و یا حتی اظهار نظر ساده در مورد یک موضوع می تواند بازتاب های گسترده ای داشته باشد. بازتاب هایی که گاهی رنگ و بوی تجاری به خود می گیرد. همین اواخر ازدواج یک هنر پیشه معروف سینمای ایران خواسته یا ناخواسته باعث شد سطح آگاهی نسبت به یک برند لوازم آرایشی و صاحب آن به شدت افزایش یابد. هوشمندان عرصه سیاست و تجارت از همه رویدادها برای برندینگ افراد و کالاها استفاده می نمایند. چه این بازاریابی را اخلاق مدار بدانیم یا نه؟ به هر حال بسیار کاربردی و موثر است. مطلبی در مجله یورو نیوز منتشر شده بود که هر چند جدید نیست اما حاوی نکات جذابی از کاربردهای تجاری مراسم ازدواج سلطنتی کشور موناکو است. دومین کشور کوچک جهان با حدود 37 هزار نفر جمعیت، میزبان 200 هزار شرکت کننده در این مراسم بود.

استفاده زیرکانه ای از هدایای تبلیغاتی منحصر بفرد به عمل آمد تا این جشن و همچنین تبلیغ کنندگان آن را در ذهن ها جاودان کند.

در این مراسم هدایای تبلیغاتی از جمله نشانه های رسمی سلطنتی با نقش حروف اول نام عروس و داماد و هم چنین تمبرهای یادگاری استفاده شده بود.

مالک تنها کارگاه ساخت آبجو در موناکو، آبجویی منحصر بفرد را برای این مراسم تهیه کرده بود. این آبجوها ویژه بودند و فقط هشت هزار لیتر از تولید صد و بیست هزار لیتری این کارگاه را تشکیل می دادند.

حال سوال بزرگ این است که آیا شرکت های بومی ما توانایی استفاده این چنینی از هدایای تبلیغاتی را دارند؟ آیا کسب کارهای ما می توانند محصولات خود را با استفاده از رویدادها در ذهن ها ماندگار نمایند؟

امیدوارم در آینده شاهد نمونه های موفق داخلی در این زمینه باشیم.

دیدن ویدیوی زیر در مورد این مراسم خالی از لطف نیست.

لینک منبع 

4 دیدگاه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.