خودکار: بودن یا نبودن، مسئله این است!

در کتاب “اتاق آبی”، سهراب حس خود درباره خودکارها را این گونه توصیف می‌کند؛ او از خودکارها متنفر بود. در جایی از اتاق آبی می‌نویسد: “جای قلم نی، قلم فرانسه آمد. جانشین این یکی خودنویس است. آنگاه بلایی نازل شد. اپیدمی خودکار دنیا را گرفت.” و در جای دیگری خودکار را حرامزاده می‌نامد و می‌گوید: ” هجوم خودکار ساده نبود، یورش چنگیز بود. خودکار به همه جا رفت. میان انگشتان خرد و بزرگ جا گرفت. در کیف‌ها منزل کرد و روی میزها حاضر شد. در جیب ها مقام گزید. خودکار آمد و قلم دوات از در رفت.”

چه با او موافق باشیم یا نه، او به درستی گفت: خودکارها آمدند و همه گیر شدند. اما امروز با هجوم تساعدی و اغواگر گوشی‌های هوشمند و ابزارهای مشابه، مردم کمتر می‌نویسند. آنها بیشتر عکس می‌گیرند، صدا ضبط کرده یا تایپ می‌کنند.

آیا عمر خودکارها یا ترسناک‌تر از آن عمر نوشتن سنتی رو به پایان است؟! ما که امیدواریم اینگونه نباشد و توصیه می‌کنیم با خودکار بنویسید و از دست نوشته خود لذت ببرید. شاید اگر امروز سهراب زنده بود چشمانش را می‌شست و جور دیگری خودکارها را می‌دید.

اما توصیه به تنهایی کافی نیست. قصد داریم در انتها مطلب چندین خــودکار با عملکردها و خصوصیات متفاوت را معرفی کنیم. تا رسالت خود را به انجام رسانده باشیم.

انواع خودکار

  1. خودکارهای کلاسیک: این خودکارها معمولا فلزی هستند. گروهی از حرفه‌ای‌ترین طرفداران خودکار معتقدند خودکار کلاسیک باید کمی سنگین باشد. شما چطور فکر می کنید؟
  2. خودکارهای پلاستیکی و جدید چندکاره: این‌ها کالاهای بی‌نظیری‌اند. آن‌ها پلی هستند میان خودکارهای سنتی و دنیای مدرن
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در دانش

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *