انتخاب هدیه تبلیغاتی آرمانی یا واقعی ، مسئله اینست؟

خوشبختانه امروزه در کشور ما مدیران و طراحان گرافیک خلاق و صاحب سبکی وجود دارند. آن‌ها گاهی برای هدایای تبلیغاتی، ایده‌های باورنکردنی‌ای دارند. و این ایده ها اغلب جذاب، دیدنی و هیجان انگیز هستند این امر باعث می‌شود.  مشاوران هدایای تبلیغاتی در پیداکردن راه‌حل ها، خلاق تر عمل کنند. اما، بعضی اوقات خلاقیتِ آن‌ها، منجر به ایده‌های بی‌حاصل و ضرربار می‎‌شود.

 

این اتفاقی است که گاهی رخ می‌دهد: آن‌ها ایده‌ای برای یک هدیه دارند که با تِم و یا تصویر شرکت‌شان هم‌خوانیِ بی‌عیب و نقصی دارد. آن‌ها ایده را پیش رؤسا و یا مشتریان‌شان مطرح کرده و موافقت‌شان را جلب می‌کنند. تازه این جاست که با مشاوران هدایای تبلیغاتی  ، تماس می‌گیرند. متاسفانه، بیشتر اوقات کالاهایی که در نظر دارند، یا وجود خارجی ندارد یا تهیه کردن آنها منطقی و معقول نیست.

برای استفاده بهینه از زمان و جلوگیری اتلاف هزینه ،قبل از انتخاب هدایای تبلیغاتی با مشاوران حرفه ای هدایای تبلیغاتی تماس بگیرید، آنها نیاز شما را درک کرده و راه حل هایی متناسب با واقعیت های بازار به شما ارائه می کنند”

بطور مثال یک از مشتریانی که اخیرا با شرکت ما تماس گرفته بود برای میهمانان یک همایش که مرتبط با صنعت مس بود،درخواست خرید جاکیدی های مسی داشت. او جاکلیدی های مدیریتی شرکت ما در سایت دیده بود.این جاکلیدی ها که به رنگ رز گلد می باشند به رنگ مس شبیه هستند ولی از جنس مس نیستند. ساختن جاکیدی های خاص مستلزم صرف زمان  و هزینه بسیار زیاد است، که این هزینه ها شامل ساخت قالب و استفاده از تجهیزات برای تولید می باشد که منطقا مقرون به صرفه و عملیاتی نیست لذا با توافق مشتری هماهنگ نمودن نیاز مشتری و باشرایط موجود جاکلیدی های  شرکت هور در این همایش استفاده شد که بازخورد بسیار مناسبی از سمت مخاطبین گرفته شد.

مثال بعدی در صنعت هواپیمایی،  یکی از ایرلاین ها قصد بازگشایی دفتری جدید در تهران را داشت.

ایده اول بدین شکل بود که به همه مدعوین  هدایای از صنعت هواپیمایی داده شود بعد از طی چندین روز تحقیق در بازار داخلی ،شرکت هدایای تبلیغاتی هور به این نتیجه رسید که عرضه کنندگان این نوع محصولات بسیار معدود می باشند و از طرفی هدایای تبلیغاتی مرتبط با این صنعت فقط دریک محل  و بطورمحدود عرضه می شود که از لحاظ قیمت به هیچ عنوان معقول برای تعداد زیادی از مدعوین نبود و از طرفی واردات تعداد محدود از این هدایای تبلیغاتی درزمان کم غیر ممکن بود لذا برای معرفی هدیه ای خلاقانه نفیس ، مدیریتی و زیبا بعد از مشاوره با تیم خلاقیت مشتری قرار براین شد که با هریک از مدعوین ابتدا عکس یادگاری گرفته شود و پس از ظهور، عکس ها به همراه قاب عکسی زیبا به عنوان هدیه تبلیغاتی تحویل شوند. که این خود ایده ای جدید خلاق و کاربردی بود.

” با مشتری بالقوه خود عکس یادگاری بگیرید وعکس را به همراه یک قاب عکس زیبا وبا حسی خوب به او هدیه دهید تا همیشه دریک قاب در کنار مشتری خود باشید ”

نکته دوم

حتما به تاثیر هدیه خود در مخاطب دقت کنید. یکی از عوامل پیشرفت در هر زمینه ای گرفتن بازخورد می باشد. اگر شرکت شما از جمله شرکت هایست که فقط برای انجام وظیفه دست به خرید هدایای تبلیغاتی می زند شاید این توصیه برای شما خیلی کاربردی نباشد.اما اگراز آن دسته از شرکت هایی هستید که سعی دارید هوشمندانه، هدفمند و موثر هدیه دهید. حتما به باز خورد آن توجه داشته باشید. اکثر گیرندگان هدایای تبلیغاتی بعد از گرفتن هدیه با شما تماس می گیرند و غالبا بابت دریافت آن از شما تشکر می کنند. معمولا در صورت انتخاب مناسب هدیه این نوع تشکر با نوعی ذوق زدگی همراه است. اگر پس از پخش هدایای تبلیغاتی این اتفاق برای شما نیفتاد. مطمئن باشید که راه را اشتباه رفته اید و متاسفانه حجم زیادی از پول و زمان شما به هدر رفته و بدتر از همه اینکه برند شما ضربه خورده است. حتما قبل از انتخاب هدایای تبلیغاتی آنها را شخصی سازی کنید. اگر نمی توانید  علایق تک تک مخاطبین خود را بررسی کنید حد اقل آنها را به دسته هایی با علایق نسبتا مشابه تقسیم کنید و سپس اقدام به انتخاب هدیه نمایید! در ضمن برای افراد بسیار خاص هیچگاه از هدایای تبلیغاتی ارزان و عمومی استفاده نکنید و حتما هدیه را بوسیله نام فرد مورد نظر شخصی سازی کنید.

هدایای تبلیغاتی مانند یک شمشیر دولبه هستند در صورت استفاده اشتباه وقت و پول زیادی را دور ریخته اید. حتما قبل از ارسال هدایای تبلیغاتی روی علایق مخاطبین خود تمرکز کنید وبا مشاور هدایای تبلیغاتی خود صحبت کنید

 
 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Knowledge