5 دلیل مهم برای اینکه بدانیم چرا هدایای تبلیغاتی برای یک کسب و کار ضروری و حیاتی هستند

در کسب و کار نیاز به هدایای تبلیغاتی به عنوان یک راه مقرون به صرفه برای جذب مشتریان بالقوه بسیار احساس می شود.این در واقع یک روش بازاریابی کم هزینه است که مشتریان را به سمت شما جذب میکند.حتی برندهایی که جهانی شده اند نیز به این استراتژی  بازاریابی متوسل می شوند.

برای شروع کسب و کارهای کوچک ،هدایای تبلیغاتی به کاهش بودجه ی بازاریابی کمک می کنند و همچنین باعث جلب توجه مردم نیز می شوند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی سالهاست که به عنوان یک تکنیک بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد.از کسب و کارهای تازه کار گرفته تا بیزینس های بزرگ ، این شیوه ی بازاریابی را تایید میکنند و به آن علاقه مندند.

وب سایت sageworld.com آمار جالبی در مورد استفاده از محصولات تبلیغاتی را ذکر کرده است. برخی از آنها عبارتند از:

  • در آمریکا ، از هر 10 نفر مشتری ، 8 نفر هدایای تبلیغاتی دریافت کرده اند .
  • 6 نفر از 10 نفر ، دو سال است که از آن هدیه ی تبلیغاتی نگهداری می کنند.
  • پس از دریافت یک هدیه ی تبلیغاتی ، %85 از مردم ، با تبلیغ کننده وارد ارتباط تجاری می شوند.
  • در آمریکا ، %31 از مصرف کنندگان یک کیف تبلیغاتی دارند.
  • 89% از مصرف کنندگان ، تا دو سال بعد از دریافت هدیه ی تبلیغاتی می توانند آن را به یاد بیاورند.
  • 63% ا ز مصرف کنندگان ، زمانی که به هدیه ی تبلیغاتی خود نیاز ندارند ، آن را می فروشند.


اهمیت محصولات تبلیغاتی برای ارتقاء کسب و کار، می تواند از این آمار ها محاسبه شود.بر اساس یک مطالعه توسط PPAI 94% از مردم ، هدایای تبلیغاتی که دریافت کرده اند را به یاد می آورند.تحقیقات نشان میدهد که ، %83 درصد از مصرف کنندگان ، دوست دارند هدیه ی تبلیغاتی را دریافت کنند که به همراه خود پیامی داشته باشد.%85 درصد از کسانی که محصولات تبلیغاتی را دریافت می کنند ،از مشتریان تبلیغ کننده می شوند.علاوه بر این ، %58 درصد از مصرف کنندگان مورد تحقیق بیان کردند ، که هدایای تبلیغاتی را از 4-1 سال نگه داری می کنند.
نکته ی مهم دیگری که در این تحقیقات مشخص شده است ، این است که ، %89 از مصرف کنندگان بیان کردند ، که نام تبلیغ کننده یا شرکت را می توانند حتی تا 24 ماه بعد به خاطر بیاورند.
کسب و کارهای کوچک و بزرگ اهمیت محصولات تبلیغاتی را برای رسیدن به افزایش تعداد مشتری در یک بازار رقابتی به رسمیت می شناسند. اقلام هدیه با بسته بندی با کیفیت ، مشتریان را جذب می کند .روی این محصولات آرم و نام تجاری شرکت چاپ شده است.یک هدف مهم استفاده از کالاهای تبلیغاتی ،متمرکز کردن مشتریان به سمت کسب و کار است. برای نتیجه ی بهتر، بازاریابان از محصولات تبلیغاتی مارک دار استفاده می کنند که دریافت کنندگان بتوانند برای چندین ماه از آن استفاده کنند.
محصولات تبلیغاتی که با کیفیت خوب ارائه می شوند ، به مصرف کنندگان کمک می کند تا با آن نام تجاری درگیر شوند.این به این مفهوم است ، که تنها یکبار ارائه ی هدیه ی تبلیغاتی به مشتریان کافی است تا آنها را تا چندین ماه درگیر نام تجاری ارائه شده کند.یک قاعده ی کلی بازاریابان برای تبلیغ هدایای تبلیغاتی این است که مواردی را مورد استفاده قرار دهند که کاربرد روزمره داشته باشد.این هدایا ممکن است ، خودکار ، تقویم ، پد موس ، چتر، بطری آب و غیره باشد.
با این حال ، بازاریابان باتجربه ، یک استراتژی خلاقانه را دنبال می کنند.آنها مواردی را انتخاب می کنند که نه تنها مفید فایده واقع شود، بلکه ، منحصر به فرد و با کیفیت بالا نیز باشد، تا اثرگذاری گسترده تری را به همراه داشته باشد .


در اینجا 5 دلیل برای اینکه هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است وجود دارد:


۱-بازاریابی مؤثر و کم هزینه

بسیاری از شرکت های کوچک ، تنها می توانند از یک کمپین تبلیغاتی پر سر و صدا در مقیاس وسیع استفاده کنند و در سراسر رسانه های همه گیر گسترش پیدا کنند.اما هنوز هم می توانند به اهداف بازاریابی خود با کمپین تبلیغاتی کم هزینه دست پیدا کنند.

بسیاری از اقلام تبلیغاتی کم هزینه برای راه اندازی کمپین وجود دارد.

اکثر تولیدکنندگان محصولات تبلیغاتی ، قیمت ها را برای توزیع انبوه ، بسیار پایین نگه می دارند .قیمت اقلام هدیه های تبلیغاتی کم است ، اما تآثیر آن بر دریافت کنندگان زیاد است. به گفته Sageworld.com، لیوان ها، به طور خاص، تبلیغاتی موثر هستند ،چون 57 درصد از مردم میتوانند تبلیغ کننده را در یک لیوان ببینند.بنابراین هدایای تبلیغاتی به ارزش سرمایه گذاری شما می افزایند.شما مشتریان خود را با یک پیشنهاد ساده برنده میشوید.

۲-تشخیص سریع برند تجاری

تشخیص  برند تجاری به این معنی است که مصرف کنندگان می توانند بلافاصله شرکت و محصولات یا خدمات شما را شناسایی کنند و  لوگوی شما را بشناسند. به عنوان مثال، مردم می توانند بلافاصله فست فود مک دونالد را با دیدن آرم قهوه ای زرد آن تشخیص دهند. هدیه ای از آیتم های تبلیغاتی به مشتریان کمک می کند تا در یادآوری و به رسمیت شناختن کسب و کار شما کمک کند.این یکی از دلایل استفاده از هدایای تبلیغاتی است.

مقاله ای که در technomarketinginc.com منتشر شد، بیان می دارد که 89 درصد از مصرف کنندگان می توانند یک محصول تبلیغاتی که در دو سال گذشته دریافت کرده اند را به یاد بیاورند.

این هدیه به مدت طولانی در خانه ها و دفاتر و یا اتومبیل ها و غیره باقی می ماند، و به  آن ها ،کسب و کار و شرکت شما را یادآوری میکند. در حقیقت، مصرف کنندگان به طور متوسط 6.6 ماه به محصولات تبلیغاتی شما،متصل  هستند. دفعه بعد، هنگامی که آنها هدیه ی خود را می بینند، فورا کسب و کار شما را به یاد می آورند.مشتریان خود را زمانی که به آنها یک هدیه ی مارک دار عرضه می کنید، بیشتر به خاطر داشته باشید.

آنها وقتی که به خرید میروند ، برند شما را به راحتی به خاطر خواهند آورد.

۳-بیشتر دیده شدن بیزینس شما

تبلیغات در تلویزیون یا بیلبورد، از جلوی چشم شما بلافاصله و در چند ثانیه عبور می کند. اما، اقلام هدیه در اغلب موارد در حال استفاده و در مقابل چشم هستند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان، یک تی شرت زیبا از طراحی مد را ،بسیاری از روزها می پوشند.یا اینکه آنها مدام از ماگ چای یا قهوه ی شما استفاده می کنند.این یک راه عالی برای افزایش و شناخت کسب و کار شماست.

طبق گزارش Ppai.org، 76.1 درصد از شرکت کنندگان می توانند نام تبلیغ کننده را در محصول تبلیغاتی که در 12 ماه گذشته دریافت کرده اند، به یاد بیاورند. در مقایسه، تنها 53.5 درصد از شرکت کنندگان می توانند نام یک تبلیغ کننده را که در هفته گذشته در مجله یا روزنامه دیده بود، به یاد بیاورند.

۴-کارهای شما، به عنوان کارت شناسایی بیزینس شما هستند

بیزینس کارت ، کار و شرکت شما را به مصرف کننده معرفی می کند. محصولات تبلیغاتی شما نیز بیشتر یا کمتر به همان شیوه عمل می کنند، اما با نتایج بهتر. در هنگام توزیع اقلام هدیه ای که مربوط به کسب و کار و صنعت شما است، در واقع کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی می کنید.

به گفته Marketingsherpa.com، 71.6 درصد از شرکت کنندگان که محصول تبلیغاتی دریافت کرده بودند، نام شرکتی را که به آنها محصول داده بود، به یاد می آورد.

به یاد داشته باشید که درهدایای تبلیغاتی، اطلاعات تماس خود را به عنوان بیزینس کارت داشته باشد. اقلام هدیه ی آرم شرکت شما، تصاویر و شعار، نشان دهنده پیام کسب و کار شما است. بنابراين محصول مارکدار کاربردی، به عنوان يک کارت بازرگانی مفید است که مصرف کنندگان می توانند روزانه از آن استفاده  کنند.

محصولات تبلیغاتی نیز به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی شما کار می کنند. شما می توانید از محصولات تبلیغاتی به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شما باید کدهای QR خود را در یک بطری تبلیغاتی چاپ کنید. شما همچنین می توانید هشتگ های خود را روی تی شرت و سایر آیتم های تبلیغاتی قرار دهید.

۵-وفاداری مشتری

مشتریان شما باید زمانی که نیاز دارید، محصولات شرکتتان را خریداری کنند. بازاریابان، منابع اضافی بیشتری را برای ساخت یک پایگاه جامع از مشتریان وفادار صرف می کنند. آنها در کوتاه مدت از محصولات تبلیغاتی استفاده می کنند تا وفاداری مشتری را به دست آورند.

با این حال، اطمینان حاصل کنید که محصولات تبلیغاتی شما با استانداردهایی با کیفیت بالا و ترجیحا برند است. افراد با هدایای تبلیغاتی با کیفیت بیشتر ارتباط برقرار می کنند.

بنابراین، راهی برای استفاده از محصولات تبلیغاتی برای تحریک کردن مشتریان پیدا کنید

اگر محصولات تبلیغاتی را دربرنامه ی بازاریابی خود قرار دهید، عالی خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که اقلام هدیه نوآورانه باشد.یک کمپین تبلیغاتی هوشمندانه با استفاده از انواع دیگر بازاریابی ،مثل تبلیغات تلویزیونی و روزنامه خود را تکمیل می کند. به این ترتیب، کمپین بازاریابی شما تاثیر بیشتری بر مخاطبان مورد نظر ایجاد می کند و عنوان تجاری شما را پررنگ تر خواهد کرد.

نتیجه گیری:

محصولات تبلیغاتی می تواند مصرف کنندگان را به سمت کسب و کار شما با قیمت مقرون به صرفه جذب کند. این هدیه ها به سرعت باعث به رسمیت شناخته شدن نام تجاری شما میشود . شما می توانید محصولات یا خدمات خود را در میان مخاطبان بزرگتر رائه دهید. این موارد همچنین برای ساخت یک پایگاه جامع مشتری و جذب وفاداری مشتریان عالی هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Knowledge

2 دیدگاه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.