چگونه هدایای سال نو را به یادماندنی کنیم؟

این پست، باز نشر مقاله روزنامه "دنیای اقتصاد" با همین عنوان به تاریخ 8 اسفند 1396 است. مطلب مفید و قابل تاملی است که ارزش باز نشر را مطمئنا دارد.

مترجم: پیام محجوبی

منبع: Entrepreneur : کم‌کم شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار خود را برای ارسال هدایای سال نو برای مشتریان، شرکا و فروشندگان مواد اولیه و کالا آماده می‌کنند. اینکه هدیه مناسب چیست و چه چیزی باید خریده شود، می‌تواند برای فرد تصمیم‌گیرنده سبب استرس و اضطراب شود. بهترین راه آن است که هدیه‌ای ارسال کنید که غیرشخصی بوده و ارتباطی با خصوصیات فردی دریافت‌کننده نداشته باشد. به یاد داشته باشید هر خطایی در این زمینه می‌تواند به سابقه برند تجاری شما و شرکا آسیب جدی وارد کند. بسته‌بندی‌های اصلی هدایای خریداری شده معمولا متناسب با اهدافی که می‌خواهیم با ارسال هدیه به آنها دست یابیم، نیستند، مخصوصا زمانی که قصد داریم به نکته خاصی اشاره کنیم و ارتباط تجاری خود را با دریافت‌کننده گسترش دهیم. باید آنها را بعد از خرید با کاغذ و جعبه‌های هدیه که اشاره به برند شما دارند، بسته‌بندی کنید.

Read More

قدرت استثنایی بازاریابی هدایای تبلیغاتی

یکی از بارزترین نقاط ضعف صنعت هدایای تبلیغاتی در کشور ما عدم درک صحیح از رویکرد های علمی در نحوه انتخاب و انتقال پیام از طریق هدایای تبلیغاتی  می باشد  و نتیجه آن عدم استفاده از ظرفیت های کامل هدایای تبلیغاتی در زمینه رشد ، ارتقا و ماندگاری برندهای تجاری می باشد.  شرکت هور در نظر دارد در جهت افزایش آگاهی در زمینه هدایای تبلیغاتی با استفاده از منابع معتبر جهانی سعی در کمک به  اصلاح این روند بنماید لذا از همین فرصت استفاده کرده و ازتمامی همکاران و کسانی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت دارند درخواست می گردد که با نقد و بررسی مطالب این وب سایت ما در ارائه مطالب مفید و کاربردی یاری دهند.  درضمن شما می توانید از طریق وب سایت شرکت هور مطالب خود را که مربوط به بحث های مرتبط هدایای تبلیغاتی باشد به نام خود انتشار دهید.  شماره های تماس و ایمیل  شرکت هدایای تبلیغاتی هور  راه ارتباطی ما با شما عزیزان می باشد.

مطلب حاضر خلاصه ای از کتاب پر فروش The Power of Promotional Products   نوشته Maria Carlton  و David Blaise  می باشد.

Read More

گزارشی از حضور شرکت هور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی

نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی امسال فرصت مناسبی را ایجاد کرد تا بتوانیم از دوستان و مشتریان قدیمی خود پذیرایی  کنیم. البته آشنا شدن با دوستانی جدید افتخاری صد چندان برای ما بود. در این نمایشگاه سعی کردیم دست خالی نباشیم. استقبال از هدایای تبلیغاتی جدید شرکت توسط بازدیدکنندگان از دستاوردهای نمایشگاه تبلیغات برای ما  به حساب می آمد. این نمایشگاه مانند هر رویداد دیگر پر از لحظات هیجان انگیز و گاها ملالت آور برای ما بود. اول از ناملایمات بگوییم تا بعد بتوانیم با هیجانات آن کام را شیرین کنیم.

Read More

آیا بهترین دوستان کسب و کار خود را می شناسید؟

چندی پیش به همراه چند تن از دوستان واقوام به شمال کشور سفر کرده بودیم. در بین راه تصمیم گرفتیم به یکی از رستوران ها که اتفاقا از برندهای شناخته شده بود و غذای لذیذی داشت برویم. تمام افراد بزرگسال بر سر رستوران اتفاق نظر داشتند، اما کودکان جمع به چیز دیگری فکر می کردند. آنها رستوران دیگری را درهمان حوالی به یاد داشتند که صاحب رستوران با هوشمندی امکانات بسیار خوبی برای آنها محیا کرده بود. جنگ بین ما و کودکان به نفع کودکان و البته صاحب رستورانی که هوادار کودکان بود به پایان رسید.

علت واضح است ما در دوره ای زندگی می کنیم که فرزندان ما از لحاظ عاطفی در رفتار خرید ما، انتخاب محل سفر وتفریحات ما تاثیر زیادی دارند. شرکت هایی که به این موضوع واقف شده اند برنامه های بسیار دقیق و حرفه ای در این زمینه ایجاد کرده اند ومواهب آن به خوبی بهرمند می شوند.

Read More

نکاتی پیرامون هدایای تبلیغاتی ازدواج سلطنتی موناکو

اتفاقات شخصی زندگی افراد خاص جامعه یک رویداد خصوصی محسوب نمی شود. از مسافرت گرفته تا تولد یک فرزند و یا حتی اظهار نظر ساده در مورد یک موضوع می تواند بازتاب های گسترده ای داشته باشد. بازتاب هایی که گاهی رنگ و بوی تجاری به خود می گیرد. همین اواخر ازدواج یک هنر پیشه معروف سینمای ایران خواسته یا ناخواسته باعث شد سطح آگاهی نسبت به یک برند لوازم آرایشی و صاحب آن به شدت افزایش یابد. هوشمندان عرصه سیاست و تجارت از همه رویدادها برای برندینگ افراد و کالاها استفاده می نمایند. چه این بازاریابی را اخلاق مدار بدانیم یا نه؟ به هر حال بسیار کاربردی و موثر است. مطلبی در مجله یورو نیوز منتشر شده بود که هر چند جدید نیست اما حاوی نکات جذابی از کاربردهای تجاری مراسم ازدواج سلطنتی کشور موناکو است. دومین کشور کوچک جهان با حدود 37 هزار نفر جمعیت، میزبان 200 هزار شرکت کننده در این مراسم بود.

Read More

قدرت شگفت انگیز هدایای تبلیغاتی

راهنمای داخلی برای بازاریابی کسب و کار کوچک.

وقتی پدربزرگ و مادربزرگم به یک مرکز بازنشستگی نقل‌مکان کردند، به حراج اثاثیه منزل در گاراژ خانه او کمک می‌کردم. وقتی روی یک هدیه از خدایان پرزرق‌وبرق تلوتلو می‌خوردم، با دخترعمویم کلر شوخی می‌کردیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل این خرت‌وپرت‌های 60 سال گذشته را نمایش داد. آن هدیه تبلیغاتی خاص یک نامه بازکن بود، اما مثل نامه بازکن معمولی شما نبود.

Read More

به مناسبت بازگشایی مدارس و ارج نهادن به مقام اندیشه و کتاب

دیروز مرد بزرگی از اهل ادب مهمان ما بود. همسران ما معلمان یکی از دبستان های شهر هستند و به واسطه همین همکاری و دوستی، من و ایشان باهم آشنا شدیم. بحث مدرسه، درس، علم و اندیشه بود.

آدمک های نگهدارنده کتاب

در یک فضای کاملا فرهنگی از فرصت استفاده کردم (سوءاستفاده کردم!) و نظر او را در مورد یکی از محصولات شرکت که جنبه فرهنگی داشت پرسیدم. از او خواستم از دید ادبی مطلبی در این خصوص بنویسد. نوشته زیر حاصل قلم این مرد اهل ادب بود. با هم بخوانیم و لذت ببریم.

Read More

تاثیرات قرار گرفتن در معرض هدایای تبلیغاتی کوچک بر نگرش های درمانی و تجویزی پزشکان

چکیده

پیش­ زمینه- در بحث‌ و جدل‌های درباره‌ی نسخه ­نویسی دارویی اغلب فرض می‌کنند که بعید است هدایای تبلیغاتی کوچک تاثیری برنگرش پزشکان بر نسخه‌نویسی بگذارد. آزمایش ما می‌سنجد که آیا قرار گرفتن در معرض این اقلام منجر به نگرشی مطلوب‌تر نسبت به محصولات برند های دارویی می‌شود و آیا سیاست‌های محدودکننده‌ی عرضه هدایای تبلیغاتی این اثر را کمرنگ می‌کنند؟

Read More

نقدی بر ” انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی در سایت متمم”

لینک به مطلب سایت "متمم"

چند وقت پیش مطلبی رو درسایت متمم دیدم بنام " انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی" از اونجایی که وب سایت متمم جزء وب سایت های معتبر و مورد علاقه من هست و در ضمن با زمینه کاری من هم در ارتباط بود، مطلب را تا انتها خواندم. اتفاقا در اون متن به نکات دقیق و درستی در مورد هدایای تبلیغاتی اشاره شده بود. اما نقد من به این بخش از آن مطلب مربوط است.

Read More

آیا هزینه کردن برای هدایای تبلیغاتی نوعی پول دور ریختن است؟!

یک روز در جمعی از دوستان که همگی جزء مدیران شرکت های مختلف بودند بحثی درخصوص هدایای تبلیغاتی درگرفت. گروه به دودسته تقسیم شده بود. یک گروه معتقد بود هدایای تبلیغاتی چیزی است کم ارزش و به قولی اشانیتونی است ناقابل که چون همه مشتریان توقع دارند باید استفاده شود. برعکس گروه دوم قویا معتقد بود که کارکرد های احساسی هدیه تبلیغاتی را نمی توان با هیچ نوع روش دیگری جایگزین کرد. با توجه به رشته شغلی خود، تجربه این قبیل بحث ها را در جلسات فروش یا هنگام ملاقات با مدیران در نمایشگاه های مختلف داشتم. نکته جالب اینجاست دقیقا مشتریان درهنگام خرید هدایای تبلیغاتی به این دوسته تقسیم می شوند گروه اول کثرت گرا، قیمت گرا و به کیفیت در مراحل بعدی می نگرند اما گروه دوم دیدگاهی تخصصی و کیفیت گرا دارند. فارغ از اینکه حق با کدام گروه است و چه چیزی درست است باید دست به تحقیق زد تا به نتایج مشخصی در این زمینه رسید. جالب است بدانید سالانه در آمریکا حدود 23 میلیارد دلار صرف هدایای تبلیغاتی می شود و این رقم از سال 2012 تا 2017 سالانه رشدی معادل 3 درصد داشته است. ( منبع سایت :  www.ibisworld.com) که این خود به تنهایی بیانگر میزان اهمیت صنعت هدایای تبلیغاتی می باشد. البته تجربیات شخصی من به عنوان کسی که حدود 10 سال در این حوره مشغول به فعالیت هستم نشان می دهد. اگر هدیه مناسبی در زمان مناسبی برای مخاطب ارسال شود قطعا نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. مشکل اینجاست ما گاهی در انتخاب و نحوه عمل کردن  درست عمل نمی کنیم وگرنه بعید است کسی از گرفتن هدیه ای دلپذیر خوشحال و مسرور نگردد و شخصی که به اندازاه کافی خوشحال شده مبلغ خوبی برای برند ما نباشد. در پایان این پست به چندین مورد از کارکردهای هدیه تبلیغاتی اشاره شده و نتایج یک تحقیق گنجانده شده تا شما بتوانید بیشتر با این ابزار تبلیغاتی آشنا شوید. باعث افتخار اینجانب است تا نظرات شما را دراین زمینه دریافت نمایم.

Read More

Top